نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
خبرهای پنجره ی تابستانی نقل و انتقالات باشگاه یوونتوس / بخش هشتم

خبرهای پنجره ی تابستانی نقل و انتقالات باشگاه یوونتوس / بخش هشتم

روزهای نقل و انتقالات داغ تابستانی اغاز شده و هواداران یوونتوس در انتظار خرید و فروش تیم محبوب خود می باشند. در ادامه سر تیتر مهم ترین اخبار روز نقل و انتقالات یوونتوس را با هم مرور خواهیم کرد.

 

― جدیدترین شنیده‌ها از عزم جدایی دونی فن‌دِبیک، هافبک 26 ساله و هلندیِ منچستریونایتد از این باشگاه انگلیسی و پیشنهاد شدن او به یوونتوس خبر می‌دهند. با توجه به اینکه یوونتوس دقیقاً به دنبال یافتن هافبکی با ویژگی‌های فن‌دِبیک است و از آنجا که پروژه‌ی جذب این بازیکن در تابستان 2020 توسط یووه به شکست انجامید و وستون‌مک‌کنی به جای او از شالکه رهسپار تورین شد، بعید نیست که او و بانوی‌پیر این بار به یکدیگر برسند. (Mirko Di Natale)

 

― ایده‌ی جذب مائورو ایکاردی، مهاجم 30 ساله و آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن که فصل گذشته را به صورت قرضی در گالاتاسرای بازی کرد و سومین گلزن برتر لیگ ترکیه شد، جدیدترین خبری است که اطراف مارکتِ هنوز آغاز نشده‌ی تابستانی یوونتوس به گوش می‌رسد. پاریسی‌ها علی‌رغم درخشش ایکاردی علاقه‌ای به بازگشت او از خود نشان نداده‌اند و همین می‌تواند زمینه‌ساز شایعه‌ی بازگشت پرشور او به سری A و یوونتوس باشد. در صورت تسلیم شدن بیانکونری در ماجرای خروج دوشان ولاهوویچ، ایکاردی می‌تواند با مبلغی در حدود 15 الی 20 میلیون یورو رهسپار تورین شود. برای تحقق این سناریویِ خیالی او پیش از هر چیز باید دستمزد 7 میلیونی خود را کاهش دهد. (Il Giornale)

 

― مالکوم فیلیپه سیلوا د اولیویرا ملقب به «مالکوم»، مهاجم (وینگر) 26 ساله و برزیلیِ زنیت‌سن‌‎پترزبورگ جدیدترین گزینه‌ی رسانه‌ای شده برای پیوستن به یوونتوس است. بازیکن سابق بارسلونا که با به ثمر رساندن 23 گل، آقای گل رقابت‌های لیگ روسیه در فصل گذشته شده اخیراً نیز به تیم ملی برزیل دعوت شده است. زنیت در صورت رسیدن پیشنهاداتی حول‌محورِ 30 الی 40 میلیون یورو به خروج گلزن موفقش تن خواهد داد. (UOL Esporte)

 

― خبر غافلگیرکننده‌ی تمایل مارسی برای به خدمت گرفتن لئوناردو بونوچی و اعطای نقشی به مراتب بیشتر و ثابت نسبت به یووه آنهم در شرایطی که کاپیتان 36 ساله‌ی بیانکونری از اتمام فوتبالش با لباس سیاه و سیپدِ یوونتوس در پایان فصل آینده خبر داده بود هرچند برای ساعاتی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد اما بسیار بعید و دور از تحقق است. باشگاهی که با خروج سرمربی‌اش این روزها در جستجوی یافتن گزینه‌ای مناسب برای جایگزینی اوست هرگز نمی‌تواند چنین تضمینی برای به خدمت گرفتن بازیکنی بدهد که بر آویختن کفش‌هایش در بهار 2024 مصمم است. (Fabrizio Romano)

 

― جدایی کریستیانو جونتُـلی از ناپولی با فرمولی که تمام طرفین را راضی کند دیر یا زود رخ خواهد داد؛ یوونتوس این روزها اصلی‌ترین چشم‌انتظار این مدیر 51 ساله است. (Sky Sport)

 

― جونتُـلی در هفته‌های اخیر اوقات خود را در نقطه‌ای بسیار دورتر از دفترش در باشگاه ناپولی سپری می‌کند. شنیده‌ها حاکی از این است که توافقات اولیه میان او و باشگاه یوونتوس انجام شده است. او برای رزرو بلیط تورین و تسویه‌حساب با ناپولی حاضر است بخشی از دستمزد و پاداش‌های سال گذشته‌اش نیز صرف‌نظر کند و پروژه بانوی‌پیر را در آغوش بگیرد. (calciomercato)

 

― فکر می‌کنم آمدن جونتُـلی به یوونتوس مساوی‌ست با حضور بازیکنان خوب با کیفیت در تیم. او از آن دست مدیرانی‌ست که سیاست جذب استعدادهای ایتالیایی را در دستور کارشان دارند؛ کافیست سناریوی جذب دی‌لورنتزو و راسپادوری در زمان حضورش در ناپولی را به خاطر بیاوریم. با جونتُـلی، یوونتوس با صلابت و اطمینان بیشتری می‌تواند به جذب داویده فراتِزی بیاندیشد. در صورت قطعی شدن پیوستن جونتُـلی، من حتی انتظار پیوستن یک نام شگفت‌انگیز به جمع بیانکونری را خواهم داشت. تنها کار اما فعلاً انتظار برای آگاهی از آمدن با نیامدن او به تورین است. (Massimo Pavan)

 

― کریستیانا جونتُـلی قطعاً مدیر ورزشی یوونتوس خواهد شد؛ ناپولی صرفاً باید در خصوص نحوه تسویه‌حساب با او برنامه‌ریزی کند. نقشی که او در یوونتوس ایفا خواهد کرد حتی در آینده آتزوری نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت. آینده قضاوت خواهد کرد که آیا پروژه انتقال او به یوونتوس اقدامی صحیح بوده یا تصمیمی اشتباه. از هم‌اکنون نمی‌توان پیش‌بینی خریدی بزرگ توسط او پس از پیوستنش به یووه را کرد و تحقق این موضوع به احتمالات و شرایط بازار مربوط است. (Niccolò Ceccarini)

 

― جلسه روز چهارشنبه‌ی جووانی مانا از یوونتوس و جووانی کارناوالی از ساسوئولو در شهر میلان در حالی برگزار شد که به گفته‌ی رسانه‌ها به موضوع انتقال داویده فراتِزی به یووه اختصاص داشت. مانا در هنگام خروج از جلسه در میان ازدحام خبرنگاران حاضر در بیرون ساختمان، در حالی‌که تلاش می‌کرد اظهارنظری در خصوص محتوای این جلسه بیان نکند به گفتن این جمله‌ی کوتاه اکتفا کرد: «فعلاً خبر خاصی نیست! » (Alessandra Stefanelli)

 

― جووانی کارناوالی، مدیرعامل باشگاه ساسوئولو پس از اتمام جلسه با نماینده باشگاه یوونتوس و مدیر برنامه‌های داویده فراتِزی در میلان به خبرنگاران گفت: «هنوز راهی طولانی پیش‌روی انتقال فراتِزی‌ست و هیچ باشگاهی دست‌بالاتر را ندارد. با این همه فراموش نکنید ما بازیکنان جوان دیگری نیز داریم و باید پیشنهادات رسیده به آنها را هم بررسی کنیم. » (Sportitalia)

 

― جوزپه ریزو، مدیر برنامه‌های داویده فراتِزی پس از حضور در جلسه‌ با مدیر باشگاه ساسوئولو و در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص آینده موکلش بیان داشت: «صرفاً کمی با مدیر گفتگو و شرایط را بررسی کردیم. فعلاً تمام پیشنهادها کم‌وبیش در یک سطح هستند. باید منتظر ماند و دید چه پیش خواهد آمد. » (Tutto Juve)

 

― نکته‌ای که این روزها کمتر در خصوص داویده فراتِزی، هافبک 24 ساله‌ی ساسوئولو یاد می‌شود، برچسب قیمت‌گذاری 40 میلیونی سیاه‌وسبزها بر روی اوست. این در حالی‌ست که شنیده‌ها از این باشگاه‌ تأیید می‌کنند که ساسوئولو به هیچ عنوان این رقم را کاهش نخواهد داد و همین می‌تواند برخی از متقاضیان این بازیکن شاخص را از کورس این حراجی دور نگه دارد؛ تیم‌هایی نظیر یووه، اینتر، ناپولی، رم و لاتزیـو. (Corriere dello Sport)

 

― در صورت فروش ساندرو تونالی به باشگاه نیوکسل، میلانی‌ها می‌توانند درخواست 40 میلیون یورویی ساسوئولو برای این بازیکن را تأمین کنند و از اصلی‌ترین رقیب‌شان «یوونتوس» بر سر راه جذب داویده فراتِزی پیش بیافتند. (Gianluca Di Marzio)

 

― انتشار تصویری توسط فدریکو کیه‌زا در صفحه‌ی شخصی‌اش در اینستاگرام به همراه دوشان ولاهوویچ، نخسین واکنش فده کیه‌زا به شایعات پیرامون تمایل جدایی او و هم‌بازی‌اش از یوونتوس است؛ تصویری ابهام‌برانگیز که می‌تواند معنایی دوگانه (هم تأیید و هم عدم‌تأیید شایعات!) در خصوص حرف‌ و حدیث‌های پیرامون این دو گزینه‌ی جدایی‌طلب یووه در هفته‌های اخیر قلمداد شود. (Alessandra Stefanelli)

 

― یوونتوس بیش از آنکه تمایل به فروش بازیکنان بزرگ خود (کیه‌زا و ولاهوویچ) داشته باشد، مایل است تا زکریا، مک‌کنی، ملو و پله‌گرینی را برای به دست آوردن یک «گنج» (گزینه‌‌ای مطلوب و ارزشمند) قربانی کند. (La Repubblica)

 

― یوونتوس یکی از باشگاه‌هایی‌ست که علاقه‌مند به خرید فابیو کیارودیا، مدافع 18 ساله‌ی ایتالیایی ― آلمانی وردربرمن آلمان است. بیانکونری با توجه به رقم پایین بند آزادسازی این بازیکن، تمایل دارد تا او را در ازای 2 میلیون یورو رهسپار تورین کند. با این همه بانوی‌پیر تنها باشگاهی نیست که برای جذب این بازیکن آینده‌دار برنامه‌ریزی کرده است؛ میلان در ایتالیا و بورسیا مونشن‌گلادباخ در آلمان، از جمله باشگاه‌هایی هستند که این بازیکن را زیر نظر دارند. کیارودیا از پدر و مادری ایتالیایی در اولدنبورگ آلمان به دنیا آمده و پس از درخشش در تیم‌های پایه‌ی وردربرمن و بازی برای تیم دوم این باشگاه، موفق به حضور در ترکیب تیم اصلی و بازی در رقابت‌های بوندس لیگا نیز شده است. (Bild)

 

― بند فسخ نیکولو زانیولو 35 میلیون یورو است اما این مبلغ با باز شدن رسمی پنجره نقل‌و‌انتقالات و به مرور زمان می‌تواند کاهش یابد. از سوی دیگر کتمان‌ناپذیر است که گالا به وستون مک‌کنی علاقه دارد. این دو گزاره به راحتی می‌توانند دو سر معادله را برابر کنند. یووه با هافبک آمریکایی‌اش می‌تواند خواسته‌های باشگاه ترکیه‌ای را تأمین کند. با این همه فیورنتینا نیز همچنان به دنبال زانیولو است و همین کافیست تا تعلل یووه این بازیکن را در مسیری دیگر قرار دهد. (Gazzetta) + (TMW)

 

― یوونتوس در پاسخ به درخواست باشگاه گالاتاسرای در خصوص استعلام وضعیت مویزه کین، قاطعانه از عدم تمایلش برای فروش این بازیکن و منتفی بودن معاوضه‌ی او حتی در ازای نیکولو زانیولو واکنش نشان داده و این بدان معناست که این مهاجم 23 ساله فصل آینده را به طور حتم در تورین سر خواهد کرد. (La Gazzetta dello Sport)

 

― پیگیری پیشنهاد عربستانی‌ها (النصر) برای الکس ساندرو کاملاً جدی‌ست و یووه می‌تواند با آزاد کردن این بازیکن برزیلی پس‌انداز قابل‌توجهی برای خود دست‌وپا کند. انتقال او به خاورمیانه می‌تواند یک صرفه‌جویی بهینه و زمینه‌ساز یک سرمایه‌گذاری کارآمد در بازار نقل‌و‌انتقالات باشد. گزینه‌هایی مثل فابیانو پاریسی (مدافع 22 ساله و مستعد امپولی) می‌توانند با کاشت بذر ساندرو در ریاض، در خاک تورین روییده شوند. (Gazzetta)

 

― مائوریتسیو ساری از مدیران باشگاه لاتزیو درخواست کرده تا برای فصل آینده یک وینگر هجومی برای تیم تحت هدایت او به خدمت بگیرند. از خوان کوادرادو به عنوان یکی از گزینه‌های مدنظر ساری برای این پست نام برده می‌شود. (La Repubblica)

 

― جنوا بسیار مصر است تا فابیو میرتی را به صورت قرضی رهسپار این باشگاه کند. هنوز یووه پاسخ مشخصی در ازای این درخواست نداده است. احتمال ماندن او در یووه نیز وجود دارد. (Gianluca Di Marzio)

 

― آرکادیوش میلیک با عقد قراردادی سه ساله تا تابستان 2026 به یوونتوس پیوست. بیانکونری بابت این انتقال مبلغ 6.3 میلیون یورو به علاوه 1.1 میلیون یورو پاداش به مارسی پرداخت خواهد کرد. بانوی‌پیر مبلغ ثابت این انتقال را در سه قسط 2.1 میلیون یورویی به باشگاه مارسی پرداخت خواهد کرد. (Juventus.com)

 

ارسالی از جامعه ی مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: